Friday, 23 January 2015

HATI SEORANG IBU

Assalammualaikum..

Slmt berhujung mnggu semua. Sambil2 tunggu kakak sy dan kluarga dia sampai, ambik ruang post sikit.hehe. Sy lihat mak begitu tak sabar mnunggu kedatangan mereka. Sambil tunggu tu, mak kemas sikit2 apa yg patut, biar cantik di pandangan anak2nya yg akn sampai sekejap lg.. (mood ayat agak sastera sikit, sbb hati jiwang kan hehe). Nampak dari raut wajahnya, gmbira hatinya.. itulah hati seorang ibu. Lama tak jumpa kan.. Walaupun anak2nya dah besar, berkeluarga.. tp di hati ibu, anak2 la yg mnjadi pnghibur hatinya. Penghibur hatinya di kala anak masih bayi sampai la anak nya dewasa. Apa lg di saat usia yg semakin senja...

Sebenarnya.. zaman kini, teknologi maju dan sebagainya, ada ibu bapa yg tak tahu langsung dgn hiburan lain selain anak dan cucu2nya.. maklumlah, zaman berbeza dr zaman dulu.. hehe dulu main tengteng, batu seremban, masak.. skrg ni, game belambak.. ipad, hp?? Tak payah cakap lah.. main game sampai tak ingat dunia punya best kan. Hehe. Tambah lg facebook, instagram, twitter... Wahh, boring lg ke anak2... Tapi.... Ibu bapa kita yg dah tua tu?? Nak berhibur dgn apa?? Kita jgn lupa ye... Hihi.

Sy sampai skrg pun masih jd anak manja.huhu. hrap2 dpt jd anak yg solehah. Begitu jgk dgn anda anda anda semua.. aamiiinnn :)

P/s: hargailah ibu bapa selagi masih ada. Kalau dorang dah tak ada, kita tak ada lg peluang membalas jasa dorang. Lagipun dorang bkn nak jasa dibalas pun, cukup sekadar kasih sayang dan perhatian. (Dapat balas ke jasa dorang besarkn kita masa kecil, melahirkan, menyusukan, pengorbanan dorang masa kita kecil?hehe).. Dan bg yg dah tak ada ibu bapa tu, doakan dan sedekahlah utk mereka di sana.

Nak g masak jap.hehe. assalammualaikum

No comments:

Post a Comment

Kalau suka cakap suka, kalau tidak suka cakap tidak suka, boleh diri ini perbaiki.. hihihi :) Terima kasih